Wednesday 20 March 2013

Nervousnya!


Hari ini iaitu hari ketiga saya dan  lyeen menjalankan Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS) kami di SK Karak. Perasaan saya hari ini bercampur baur tapi yang pasti saya sangat3x nervous... u know why? (b’coz i love u) hahahah...salah2. Tu ayat dalam cerita Ombak Rindu. Hahaha.Ok baiklah, kita teruskan... sebenarnya hari ini abg adi (abg lyeen) suruh saya bawa kereta pergi sekolah. Hal ini kerana, dia tak dapat ambil kami disebabkan urusan kerja yang tidak dapat dielakkan (skemanya ayat) hahaha.

Sebenarnya saya ok ja bawa kereta ni (ayat berlagak tu) padahal hakikatnya Allah ja lar yang tahu betapa perasaan nervous plus happy merajai hati ini. Happy? Ya lar happy  juga sebab abang adi bagi saya peluang untuk bawa kereta tu walaupun saya dah kata saya tak berani sangat. Takut nanti tak pasal2 kereta tu masuk hospital pulak kan. (jauhkanlah benda buruk tu). Lyeen pula yang paling semangat bila abg adi suruh saya drive, dia juga lar yang bagi saya semangat dan keyakinan untuk drive nie...huh.banyak sangat kenangan yg melucukan, menakutkan, dan sebagainya sepanjang perjalanan kami nie. Walau apapun, saya sangat10x happy sebab dapat drive dengan penuh keyakinan! ahakz!



Nie tengah parking, ntah berapa minit baru dapat parking 
dengan begitu kemas sekali..! hahahah




Ok!!! akhirnya sampai ke destinasi yg dituju...

Episod hari ini:
Keyakinan sememangnya lahir daripada diri sendiri tetapi orang sekeliling juga mempengaruhi kita untuk melakukan sesuatu perkara itu. Hal ini kerana, keyakinan dan semangat yang diberikan daripada orang sekeliling akan menguatkan lagi kita untuk melakukan sesuatu perkara yang kita sendiri kurang yakin untuk melakukannya.

11 comments:

  1. Untungllah..xpa geng..yg pntg selamat smpi rumah wlupun hakikatnya kita boleh smpi 10 minit ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...banyak pengalaman kita ari nie kan geng. apa pun,thankz sngat sbb sudi beri aku semangat, dorongan, keyakinan, dll...tanpamu,x berjln lar kereta tu. :D

      Delete
  2. Yakin xdtng dgn sendiri, tp kita kna bljr untk jd yakin..prcya pd dri sendiri sgt pnting ^_^

    ReplyDelete
  3. wow...baiklah, kata2 yg sangat bermanfaat utk sy. :D

    ReplyDelete
  4. hehe.. :D awk okey la tu, dpt gk drive2..sy lg lar xpndai lgsung bwa krta, krata sorong pndai la.. :D hehehe..awk boleh tu sbnarnya..cma nk slalu bwa krta, lma2 cekap skit :D.. slow2 dlu..lme2 leh msuk prtndingan F1..heheh ^_^

    ReplyDelete
  5. 2 lar.. ndak pa, t sy daftar utk ikut pertandingan F1. awak p tngok lar arrr. hahaha

    ReplyDelete
  6. erk?! bleh je..sy skong awk, jd pminat nmbor satu :D knpem ktggalan :P heheh..sdiakn tiket free hri2 sy dtng tgk :D tp, nk dftr tu lps ke? sbb nk ujian kpntasan dlu..erk! :D

    ReplyDelete
  7. Sdah lar mengolok seja...:P

    ReplyDelete
  8. hahaha..mne ade mngolok, sindir2 ja.. :D haha.. awk boleh tu, jngn bmbang..stesen Universti ad nk pkai drver bas sorang, boleh la awk nk apply nnti..nk sy recommandkn pn boleh sja.. :P

    ReplyDelete
  9. hahahaha...bgus jg. msti sy jd popular kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk~!! mmg jd popular, 1st time pljr IB ambk part time bwa bas :D haha..klah PSY dlm youtube..hakhakhakhak!!

      Delete