Wednesday 20 March 2013

Jiwa sastera

Assalamualaikum semua...:D
Mulakan pagi dengan senyuman yg sangat sweet walaupun mata nie mcm nak tertutup je. Ok abaikan! hari ini hari keempat saya dan lyeen pg sekolah S.K karak. Seperti biasa, sesampainya kami di bilik akses, masing-masing sibuk dengan assigment. (yakin ja buat asgment kan)..hehehe.

Alkisahnya bermula apabila...(chewah). ayat sastera tu.. hahaha. Sebenarnya, sampai ja kat bilik akses nie, buka laptop, buka asigment dan cuba lar cari maklumat2 yang berkaitan. Tp tak sampai beberapa minit, lain plak dibuatnya iaitu "UPDATE BLOG" hahaha. semangat kan.Tak pa lar, semangat tu penting!

Sebenarnya hari nie tiba-tiba pula nak share sajak yang telah saya hasilkan pada hari isnin (ada plak masa buat2 sajak nie kan). Apa tidaknya, masa tu serius saya ngan lyeen bosan sangat-sangat, tak taw nak buat apa sebab murid-murid hari tu ada exam dan Guru Besar pula tak bagi kami jaga murid exam. So, nak buat mcm mana, dah nama Guru Besar bagi arahan mcm tu, akur je lar kan. sajak yg saya hasilkan tu xlar sehebat Usman Awang, tapi sebagai bakal guru Bahasa, saya nak juga mahir dalam penghasilan sajak nie. Tu yg cuba buat walaupun hakikatnya xpasti sajak tu memberikan makna ke tak..hehehe. (mungkin jiwa sastera dah ada dalam diri saya semenjak belajar kritikan sastera sem nie...hehehe)
Yg pasti sajak nie xkaitan dengan yg hidup dan masih mati. (ayat Pn. Che, Pensyarah kritikan sastera yg sngat comel) :D



Taraaaaaa.....
nie lar sajak yg telah saya hasilkan...
Comelkan doodle tu, tp sajak tu xpasti comel ke tak

Episid hari ini :
Manusia kadang kala tidak suka untuk mencuba perkara yang baharu dalam hidup mereka. Tetapi, mencuba adalah perkara yang sangat positif dan memberi kebaikan kepada diri kita. Hal ini kerana, tanpa mencuba kita xkan tahu kesalahan dan sejauh mana kebolehan kita untuk melakukan sesutu lebih-lebih lagi perkara baharu. Oleh itu, kita HARUS mencuba!

7 comments:

  1. Cuba jngn tak Cuba :D
    buat sajak best, bljr buat sajak tu mls :D heheh

    ReplyDelete
  2. hahahahha...sebagai bakal guru, kita mesti blajar bha. kan...:)

    ReplyDelete
  3. iya bha kan..kna bljr bha, bru jd guru yg hebat bha kan :D heheh..nnti lah sy nk mnuntut ilmu dgn awk..haha :D

    ReplyDelete
  4. guru tak guru.Sajak jiwang apa?hahaha...

    ReplyDelete
  5. hahahaha...guru jiwang pun ok jg lar...:D

    ReplyDelete